سرخط خبرها

رحیم‌پور ازغدی: در هالیوود فیلم‌هایی ساخته می‌شود که از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت دفاع می‌کنند

  • کد خبر: ۱۶۵۰۲۶
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
رحیم‌پور ازغدی: در هالیوود فیلم‌هایی ساخته می‌شود که از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت دفاع می‌کنند
حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره اهداف شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی گفت: همواره در کمپانی‌های سرمایه‌دار و صهیونیست هالیوود، فیلم‌هایی ساخته می‌شود که تمام توجه‌شان به دفاع از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت است.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست تخصصی راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سینما و تلویزیون امروز ، ۳۰ اردیبهشت، درحالی در سالن ستاره مجتمع سینمایی پردیس مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عقاید و تناقض کار فیلمسازان غربی سخن گفت.

حسن رحیم‌پور ازغدی در اینباره اظهار کرد: فیلمسازان کشورهای غربی می‌گویند ما به زیبایی اثر کار داریم و به ایدئولوژی آن کاری نداریم. کار هنرمند عرضه هنر است  چرا که هنر را اساسا مقوله‌ای تکنیکال و تخصصی می‌دانند و لذا می‌خواهند در سینما، اخلاق و عدالت را از هنر جدا کنند.

 شعار «علم برای علم» دادند و با علم بمب اتم ساختند

وی با بیان اینکه چنین چیزی قابل تفکیک نیست گفت: همان افرادی که شعار «علم برای علم» می‌دادند با علم بمب اتم ساختند.

این منتقد افزود: همین افراد در قالب انیمیشن و فیلم، چیزهایی را ترویج می‌کنند که کاملا ایدئولوژیک است.

رحیم‌پور ازغدی همچنین به اهداف شرکت‌های فیلمسازی هالیوودی اشاره کرد و ادامه داد: همواره در کمپانی‌های سرمایه‌دار و صهیونیست هالیوود، فیلم‌هایی ساخته می‌شود که تمام توجه‌شان به دفاع از حق صهیونیست‌ها برای کشتار و غارت است.

وی با بیان اینکه آن‌ها سینمای ایدئولوژیک و سیاسی را نفی می‌کنند اما خودشان فیلم‌هایی می‌سازند که در آن مظلومیت کماندوهای آمریکا در عراق و خدمات‌شان را نشان می‌دهند، افزود: چقدر فیلم ساختند که بگویند آمریکا از جهان در برابر کمونیسم دفاع کرده است؟ از جنگ جهانی دوم چقدر فیلم ساختند و از قهرمان‌هایی که عملا وجود نداشتند.

پرسیدن سوال در فیلم‌هایشان ممنوع است

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: هنر، سینما و رسانه‌ای که ایدئولوژیک نباشد، بی‌جهت باشد و اهداف سیاسی نداشته باشد، وجود ندارد. نگویید سینما و هنر به اخلاق کاری ندارد، بگویید به نوع ضد اخلاقی‌اش کاری ندارد اما نوع اخلاقی‌اش کار دارد.

هنر بدون محتوا به هیچ دردی نمی‌خورد

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: غربی ها می‌گویند محتوا ربطی به هنر ندارد. اما نکته این است که هر هنری یک ظرف دارد و یک مظروف یعنی فرم و محتوا دارد، هنر بدون محتوا وجود خارجی ندارد، اگر هم باشد به هیچ دردی نمی‌خورد، فرم و محتوا مکمل یکدیگر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت محتوا در فیلم تاکید کرد: در خصوص محتوا نیز باید بدانیم، چه باید گفت و چگونه باید گفت. اگر فیلمی پرمخاطب و زیبا بسازیم که محتوای پلید و مایوس‌کننده‌ای داشته باشد، یعنی فرم زیبا و محتوا زشت است که این ارزشی ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->